Dziesięć niestandardowych pomysłów na akcje marketingu lokalnego

Od wieków przedsiębiorcy mieli świadomość, że my jako konsumenci widzimy jedynie wycinek otaczającej nas rzeczywistości. I to od kreatywnego podejścia do tematu marketingu zależy czy w tej rzeczywistości pojawi się miejsce dla przekazu marketingowego firmy. Już w starożytności przybycie statków z towarami oznajmiali portowi “krzykacze”. Występowali oni często razem z muzykami, by wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie tym handlowym wydarzeniem. Tego typu przekaz niósł się wirusowo przez całe miasto z racji braku “szumu informacyjnego” i był uważany za wielkie wydarzenie, o którym warto mówić. Tak było aż do czasów wynalezienia druku przez Gutenberga. Maszyny drukarskie pozwoliły masowo drukować ulotki i broszury, co poskutkowało pierwszymi szeroko zakrojonymi kampaniami promocyjnymi. Niedługo potem gazety udostępniły swoje strony reklamodawcom i tak zrodził się ogromny rynek reklamy, który pozostał w niewiele zmienionej formie, aż do dnia dzisiejszego. Niestety wszechobecny szum informacyjny sprawia, że coraz trudniej jest przebić się z przekazem do grup docelowych. W tym artykule przedstawimy 10 kreatywnych i niestandardowych sposobów dotarcia do swoich odbiorców, z których możesz czerpać inspiracje do planowania swoich lokalnych działań.

1: Wykorzystaj infrastrukturę miejską. 

Ten kierunek do promocji własnej firmy jest dość popularnym, a zarazem tanim i skutecznym. Zwraca uwagę przechodniów gdyż wyróżnia się z tłumu. Przejście dla pieszych, lampa uliczna czy nawet ławka w parku to idealny nośnik kreatywnej reklamy.

2.Wywołaj emocje by przyciągnąć uwagę.

Ten kierunek do promocji własnej firmy jest dość popularnym, a zarazem tanim i skutecznym. Zwraca uwagę przechodniów gdyż wyróżnia się z tłumu. Przejście dla pieszych, lampa uliczna czy nawet ławka w parku to idealny nośnik kreatywnej reklamy.

3. Samochód jest doskonałym nośnikiem reklamy.

Kreatywnie oklejony samochód wzbudza lokalne zainteresowanie. Dzięki swojej mobilności dociera do dużej grupy odbiorców.

4. Zaskocz odbiorcę by Cię zapamiętał.

Kreatywnie oklejony samochód wzbudza lokalne zainteresowanie. Dzięki swojej mobilności dociera do dużej grupy odbiorców.

5. Wykorzystaj światło i cień by przyciągnąć uwagę.

Stwórz reklamę za pomocą światła i cienia, a na pewno zrobi się o Tobie głośno. Wybijesz się z szumu informacyjnego.

6. Odbiorca jako część Twojej reklamy.

Nic nie działa tak na wyobraźnie jak zwizualizowanie siebie samego w danej sytuacji. Połączenie plakatu z lustrem lub wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości sprawi, że odbiorca poczuje jakby już kupił Twoje produkty.

7. Wykorzystaj schody jako ruchomy nośnik reklamy.

Nic nie działa tak na wyobraźnie jak zwizualizowanie siebie samego w danej sytuacji. Połączenie plakatu z lustrem lub wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości sprawi, że odbiorca poczuje jakby już kupił Twoje produkty.

8. Przezroczysty plakat wzbudza zainteresowanie

Zrób plakat, który pokazuje to co znajduje się za nim dodając własne elementy. Na 100% nikt obok niego nie przejdzie obojętnie.

9. Przedstaw swoją przewagę w nieszablonowy sposób

Ludzie ciągle bombardowani suchymi informacjami nauczyli się je ignorować. Pomyśl co Cię wyróżnia na tle konkurencji i przedstaw to w nieszablonowy sposób

10. Wymyśl coś sam

Na sam koniec zdjęcie, które może Was zainspirować do niskobudżetowej akcji lokalnej, mającej szansę stać się viralem.