Grywalizacja jako sposób na wzbudzenie lokalnego patriotyzmu.

Ludzie uwielbiają rywalizacje. Wiemy jak to wykorzystać, by zdobyć rozgłos, oraz nowych klientów. Poniżej przedstawiamy opis akcji dla szkoły dla dorosłych Pascal

Olimpiada Miast - o co chodzi?

Olimpiada Miast wymyka się z tradycyjnych ram marketingu. Jest nowatorskim spojrzeniem na zwiększanie zasięgów, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zdobywanie leadów. Konkurs został przygotowany dla Szkoły Policealnej Pascal. Ma ona placówki w 18 miastach, dlatego działaliśmy w dużej mierze lokalnie.


Zasady były proste. Konkurs miał postać gry zręcznościowej online, skierowanej do osób pełnoletnich- podobnie jak oferta Szkoły Pascal. Aby wygrać, trzeba było po prostu grać. Do tego potrzebny był tylko internet i dowolne urządzenie, laptop, tablet bądź smartfon. Nagrody zostały podzielone na indywidualne i dla miast – za wynik wypracowany przez wszystkich graczy z danego miasta. Mobilizacja była wiec podwójna, zwłaszcza że nagroda dla miasta przypadała dla takich miejsc, jak domy dziecka, hospicja, placówki opiekuńczo- wychowawcze i schroniska dla zwierząt. Idea była szczytna gramy = pomagamy. Oprócz czasu i niewielkiego zaangażowania każdy mógł dołożyć cegiełkę wspierającą jedną z potrzebujących placówek. A przy tym zdobyć atrakcyjną nagrodę dla siebie.


Olimpiada Miast to nowa odsłona marketingu, takiego, który budzi bardzo pozytywne emocje, ciekawi, wciąga do zabawy, w efekcie zwiększa zainteresowanie marką i ofertą.

Jak przebiegał konkurs?

Gracze nie mieli trudnego zadania, wystarczyło przenosić głównego bohatera nad przeszkodami przy użyciu spacji. Na koncie gracza sumowały się punkty z każdej gry i wyświetlał najlepszy osiągnięty wynik, co ciągle było motywacją do pobicia go. Jednocześnie sumowały się punkty wszystkich mieszkańców danego miasta. Zwyciężył gracz, który zdobył najwięcej punktów ze wszystkich i miasto, dla którego gracze wywalczyli najwyższą liczbę punktów.
Gra została stworzona przez In Corta w oparciu o najnowszą technologię, z myślą o tym, by była to prosta i przyjemna rozrywka po pracy i po szkole. Całość dopełniła atrakcyjna dla oka grafika, z przewagą koloru niebieskiego, który jest głównym kolorem logo Szkoły Pascal. Biorąc udział w konkursie, gracz miał poczucie udziału w większym przedsięwzięciu, czymś co ma większy sens niż tylko walka o nagrodę dla siebie.
W tym konkursie wygrana zależała od gracza, poświęconego czasu, wciągnięcia do zabawy rodziny i znajomych. Liczby podsumowujące konkurs są imponujące.

• Gracze zdobyli ponad 4,3 mln punktów.
• Rekordzista zdobył ponad 460 tys. pkt.
• Łącznie zsumowany czas, który poświęcili gracze na grę w ciągu dwóch miesięcy wyniósł ponad 79 dni.

Miliony punktów, które gracze zdobyli i zwiększające się z każdym dniem zainteresowanie rywalizacją w Olimpiadzie Miast, są potwierdzeniem na to, że do celu prowadzą nieschematyczne rozwiązania.

Planowanie to podstawa każdej dużej akcji marketingowej

Każdy projekt wymaga solidnej podstawy, którą jest przestrzeń skupiająca wszystkich zaangażowanych w niego ludzi. Obecnie najlepszym rozwiązaniem są tablice online, dzięki którym cały zespół pozostaje w kontakcie bez względu na czas i miejsce. Mają one wielostronne zastosowanie, w tej kampanii służyła do:
• burzy mózgów,
• planowania,
• opracowania strategii od A do Z,
• określenia terminów publikacji artykułów prasowych,
• określenia terminów publikacji postów na portalach społecznościowych,
• bieżącego monitorowania i analizowania przebiegu kampanii,
• podsumowania.
Strategia obejmowała nie tylko działania marketingowe, ale również kontakt z placówkami wytypowanymi do otrzymania wsparcia. W ramach projektu kontaktowaliśmy się z 36 instytucjami. Każda z instytucji musiała wyrazić zgodę na udział w rywalizacji oraz podanie jej nazwy w materiałach prasowych i postach na portalach społecznościowych.

 

Oprawa graficzna i multimedialna na najwyższym poziomie.

W ramach Olimpiady Miast In Corta przygotowała pełną oprawę graficzną. Obejmowała ona:
• grafiki na Facebook i Instagram dla każdego z 18 miast,
• grafiki na centralny profil Szkoły Pascal w mediach społecznościowych,
• grafiki dla instytucji, które rywalizowały o wsparcie,
• oprawę graficzną gry,
• wideo o grze.

Wsparcie mediów i komunikacja w SM

W celu nagłośnienia akcji wykorzystane zostały różne środki przekazu:
• portale społecznościowe: Facebook (z geotargetowaniem), Instagram,
• plakaty w miastach biorących udział w konkursie,
• lokalne media,
• lokalne rozgłośnie radiowe,
• sms-y (do słuchaczy i absolwentów Szkoły Pascal),
• sekretariaty szkół Pascal.
Informacje o Olimpiadzie Miast pojawiły się na kilkunastu portalach internetowych. Posty w mediach społecznościowych udostępniono dziesiątki razy. A wśród nastolatków komunikat rozprzestrzeniał się wirusowo.

Cel został osiągnięty

• Zwiększenie zainteresowania ofertą Szkoły Pascal (tysiące unikalnych wejść na stronę Szkoły Pascal).
• Zdobycie nowych kontaktów (tysiące osób pozostawiło dane wraz ze zgodą na działania marketingowe).
• Wzmocnienie relacji ze słuchaczami szkoły.
• Nawiązanie relacji z instytucjami, które spełniają ważne role w lokalnym środowisku (36 placówek).
• Wyróżnienie Szkoły Pascal pod względem podejścia do marketingu na tle innych placówek edukacyjnych.
• Zbudowanie pozytywnego wizerunku marki.
• Zaangażowanie lokalnej społeczności.