Marketing ma niejedno piękne oblicze- wybory Miss Pascala
W tym przypadku dosłownie i w przenośni działania marketingowe mają wiele pięknych odsłon. Kolejne wybory Miss Pascala za nami. Nie obyło się bez emocji, świetnej zabawy i atrakcyjnych prezentów. A Szkoła Pascal wspięła się na kolejne szczeble rozpoznawalności, tworząc pozytywny wizerunek wśród lokalnej społeczności.
Cel został osiągnięty dzięki nieszablonowej strategii marketingowej, połączonej z nowoczesną technologią. I to jedna z tych dróg, która prowadzi do zwiększenia zasięgów firmowych.
Wybory Miss Pascala- o co chodzi?
Celem akcji było włączenie do zabawy słuchaczy szkoły i mieszkańców miast, w których Pascal ma oddziały. W konkursie mogła wziąć udział dobra kumpela z podstawówki czy znajoma z liceum. Ktoś z podwórka, czy koleżanka, która przyjeżdżała do babci co niedzielę na obiad- wielu użytkowników internetu klikało z ciekawości. In corta zadbała o nagłośnienie w lokalnych mediach. Artykuły cieszyły się klikalnością, a szkoła zyskała na popularności. Z resztą któż nie lubi podziwiać piękna? Konkursy miss od dawien dawna cieszą się zainteresowaniem. Dlatego postanowiliśmy właśnie na tego typu akcję marketingową, lekką w odbiorze i nienachalną.
Jak przebiegał konkurs?
Składał się z trzech etapów:
I Etap- słuchaczki z 15 oddziałów Pascala zgłosiły się do konkursu.
II Etap- Organizator wybrał trzy panie z każdego miasta, w którym mieści się szkoła.
Finał- kandydatki do tytułu Miss Pascala, które uzyskały najwyższą liczbę głosów przeszły do finału, po jednej z każdej miejscowości.
Wygrała słuchaczka, która otrzymała najwyższą liczbę głosów.
Głosowanie w sieci
Internet to najszybszy sposób na wciągnięcie do zabawy dużej liczby osób. Co się udało, dzięki artykułom na lokalnych portalach informacyjnych. A swój głos oddać mógł każdy:
• przez stronę internetową,
• przez aplikację mobilną.
In corta zadbała o stworzenie odpowiedniego środowiska do głosowania zarówno dla tych, którzy wolą laptopy, jak i dla tych, którzy stawiają na smartfon. Stworzyliśmy aplikację mobilną dla szkoły Pascal, która obecnie wspiera słuchaczy. Priorytetem było również bezpieczeństwo głosowania.
Zachęcaliśmy do głosowania w aplikacji przez pomnożenie punktów oddanych na kandydatkę razy trzy. Co zdecydowanie zwiększało szanse na zwycięstwo wybranej słuchaczki. I wpłynęło na liczbę pobrań.
Profesjonalna sesja
Przygotowania do kampanii poprzedziła sesja zdjęciowa kandydatek wykonana przez naszą agencję. Choć piękno broni się samo, to dobre zdjęcia zwiększają zainteresowanie i wyrównują szanse. Twarz najpiękniejszej słuchaczki Pascala stała się częścią materiałów reklamowych szkoły. In corta zaprojektowała dla szkoły teczki oraz folder z ofertą edukacyjną. Trudno uwierzyć, że dziewczyna z okładki jest jedną ze zwykłych słuchaczek, a nie prawdziwą modelką. A to oznacza, że internauci dokonali dobrego wyboru!
Wsparcie portali społecznościowych
Działania marketingowe prowadzone były na kilku płaszczyznach, w tym na portalach społecznościowych. Do kontaktu z internautami wykorzystaliśmy Facebook i Instagram. Posty zamieszczane były na głównym fanpage Szkoły oraz na fanpage każdego z 15 oddziałów. Korzyści dla szkoły:
• dotarcie do nowych grup odbiorców,
• wzrost liczby obserwujących,
• poznanie potrzeb słuchaczy i zainteresowanych nauką.
Działania na portalach społecznościowych przyniosły bardzo dobre efekty, co potwierdza ich moc, gdy wszystko jest zaplanowane i na bieżąco monitorowane. Zadbaliśmy o regularność, oryginalne treści, hasztagi, rozmowy z użytkownikami.
Cel został osiągnięty
Marketing ogranicza jedynie kreatywność człowieka. Niemożliwe nie istnieje, nie ma firmy, która nie mogłaby wypłynąć na szersze wody. Znaczenie mają zarówno działania lokalne, jak i akcje ogólnokrajowe. Organizacja wyborów Miss Pascala to dwie pieczenie na jednym ogniu, lokalnie i w skali kraju. To też nie jest typowa akcja marketingowa, oparta na reklamie
Dzięki akcji marketingowej:
→ szkoła dotarła z ofertą do osób w rożnym wieku,
→ zwiększyła się świadomość lokalna dotycząca możliwości nauki po liceum bez ponoszenia kosztów,
→ większa rozpoznawalność marki,
→ budowanie pozytywnego wizerunku szkoły- to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy, ale też spotkania ciekawych ludzi, dobrej zabawy, możliwość zdobycia atrakcyjnych nagród i upominków (otrzymały je wszystkie panie, które znalazły się w II etapie i finale)
Obraz mówi więcej niż słowa. Człowiek zapamiętuje 80% tego co widzi i 20% tego co czyta. Sukces tej kampanii napisały obrazy i słuchaczki szkoły. In corta zadbała o właściwą oprawę.