Rebranding salonu kosmetycznego Willa Uroda

Rebranding wizualnej części firmy, pod postacią nowego logo, wnętrza, strony internetowej, to jedna z dróg do wzmocnienia relacji ze stałymi klientami i dotarcia do nowych. Najwięksi gracze na rynku od czasu do czasu stawiają na redesign, bo doskonale o tym wiedzą. Pepsi, KFC, Google, UPS, Apple, Lego- to tylko kilka marek, które co jakiś czas zmieniały logo. Jedne stawiały na lifting, inne odważnie zmieniały kolorystykę i znaki. Wystarczy spojrzeć na markę LEGO, dzisiejsze logo w ogóle nie przypomina tego z 1934 roku.
Odważne kroki sprzyjają rozwojowi biznesu, czego najlepszym przykładem jest Willa Uroda- gabinet kosmetyczny w Grudziądzu. W tym roku zmieniliśmy jej oblicze i choć to gabinet kosmetyczny, to zmiany nie były tylko kosmetyczne.

Spójność sprzyja rozpoznawalności

Gabinet kosmetyczny Willa Uroda rozpoczął działalność w 2015 roku, a w tym roku przeniesiony został w nowe miejsce. I dostał nie tylko nowe życie fizycznie, ale i wizualnie. Jednym z kluczowych założeń działań marketingowych była spójność wizualna. Powtarzalność kolorów, symbolu, znaków zarówno na materiałach przeznaczonych dla klientów, jak i we wnętrzach gabinetu. Dzięki spójności wizualnej, klient stykając się z powtarzalnością, zapamiętuje markę. A tym samym staje się ona bardziej rozpoznawalna. Co wśród lokalnej społeczności ma duże znaczenie. Poza tym, spójność utożsamiana jest z profesjonalizmem, co przekłada się na pozytywny odbiór marki.

Było Jest

Na początku było logo

To ono jest wizytówką każdej działalności albo i nie, jeśli nie wpada w oko, nie jest charakterystyczne i nie wywołuje określonych skojarzeń. Lifting wizualnych elementów firmy bądź całkowita zmiana nie tylko dostosowuje je do nowych czasów, ale wzbudza zaciekawienie wśród nowych odbiorców. Dla gabinetu kosmetycznego stworzyliśmy nowe logo. Kwiat lotosu na ciemnym tle z nazwą firmy. Już sama symbolika kwiatu lotosu budzi pozytywne skojarzenia. Utożsamiany jest z kobiecym pięknem, delikatnością i harmonią. Dopełnienie logo stanowi nazwa firmy, napisana klasyczną czcionką, drukowanymi literami w kolorze bladego różu. Logo jest subtelne, minimalistyczne i nie pozostawia wątpliwości do kogo należy.

Ciemne tło i złoty symbol

Utożsamiane z bogactwem, wiecznością, słońcem, pozytywną energią- złoto, stanowi kluczowy element logo. Harmonijnie łączy się z symbolem kwiatu lotosu. I zarówno kolor złoty jak i kwiat lotosu nawiązują do piękna, a gabinet kosmetyczny to piękno w różnych odsłonach. Dla kontrastu do delikatnego złota i różu, mocne, ciemne tło. Tego typu kolory są symbolem siły. A ciemnoniebieski wyraża harmonię, pewność siebie i to co najważniejsze dla każdego przedsiębiorcy wpływa na zaufanie do firmy.

Responsywna strona internetowa

Życie w sieci zaczyna się od strony internetowej, dlatego przeszła ona, podobnie jak gabinet, gruntowny remont. Nowa strona jest nie tylko spójna z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej, ale i przyjazna wyszukiwarkom. In Corta zadbała także o to, by strona była responsywna, bo ponad 90% użytkowników internetu w Polsce korzysta z urządzeń mobilnych. Strona utrzymana jest w stylu minimalistycznym, tak, by nawigacja i znalezienie informacji było proste i szybkie. Ponadto, strona główna bezpośrednio zachęca do podjęcia działań - przez formularz rejestracyjny istnieje opcja zapisania się na bezpłatne konsultacje.

Dla Willa Uroda zaprojektowaliśmy również:

• wizytówki,
• vouchery na zabiegi,
• koperty na vouchery,
• cennik.
Każdy z tych elementów jest nośnikiem charakterystycznego logo, kolorów i innych cech, które wyróżniają markę. Vouchery na zabiegi, koperty, wizytówki opuszczają salon i wędrują w różne miejsca. Docierają do nowych grup odbiorców. A to potwierdzają liczby, wskazujące na większe zainteresowanie usługami.
Dzięki zmianie wizualnej, Willa Uroda stała się charakterystyczną częścią nowej przestrzeni, w której zaczęła działać.